lördag, mars 15, 2008

VLT ändrade sig

Igår skrev Johanna på sin blogg om hur VLT inte ville ta in ett tack under Dagens blomma till alla som stöttat oss när Elliot dog. Orsaken var att den spalten var till "positiva saker" och att ville vi tacka dem "kunde vi besöka sjukhuset". Johanna blev ledsen av detta och jag blev arg. Eftersom att jag tyckte verkligen resonerat konstigt skrev jag ett argt mail till VLT-s chefredaktör. De kan ju ta in insändare unden Dagens blomma där man tackar folk som hjälpt till t ex en bilolycka. Det är väl inget positivt med en bilolycka heller? I alla fall så skrev jag i mailet att sättet sjukvårdspersonalen ställt upp för oss inte var annat än positivt och att vi ville ge alla dem ett offentligt tack för deras insats.

Några timmar efter jag skicka mailet så svarade chefredaktören. Hon beklagade dödsfallet och sa att de gjort fel och att vi visst ska få sätta in insändaren. Lite senare kom ett till mail från en av redaktörerna som också bad om ursäkt och bad oss höra av sig om när vi ville ha in insändaren. Deras ursäkter kändes uppriktiga och de ska ha cred för att de direkt erkände sitt misstag och rättade till det utan krusiduller. Ingen mer skugga över dem alltså.

Nu återstår bara att svara dem om när vi vill ha in insändaren. Sen lägger hela denna historia bakom oss.

Som en sidnotering upptäckte jag nyss en lite lustig sak. Chefredaktören på VLT har just börjat blogga och där skriver hon om sitt arbete. Bland annat skrev hon faktiskt om denna historia.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att dom ändrade sig. Ingen är ofelbar. Bra att ni reagerade för vad dom tycker att man ska få ha under dargens ros./Farmor