tisdag, mars 25, 2008

Styrelse mötet

Då var månadens styrelsemöte just över. Som vanligt var det en hel del småsnack men det hände lite saker också. 
- Beslut om att hyran ska höjas med 3% från 1:a juli i år. 
- Arvodet för styrelsen fördelades. Jag som suppleant får 2000kr. Sen ska det dras skatt från det så det blir inte mycket kvar. 

En sak jag inte vet om jag ska fascineras eller bli skrämd av är hur bra koll en del i styrelsen har på vilka som bor vart eller vart på vilken parkeringsplats deras bilar står på. De enda jag känner till är den som Johanna krockade när hon skulle parkera och hon som krockade med oss när hon skulle parkera. I övrigt har jag inte en aning. Jag förstår inte vad det är som gör att känner att man måste ha sån koll på sina grannar. 

Som omväxling bidrog jag med ett förslag idag. I ärlighetens namn var det Johanna som vad mig ta upp det men jag har tänkt på det själv tidigare. Det var att bygga en miljöbod så man kan sortera sina sopor enklare. Många drar sig nog för att sortera när man måste hålla på och lagra det först hemma för att sen lasta bilen full eller bära iväg till en miljöstation en bra bit bort. Gensvaret blev väl sådär, "det tål att tänkas på" var det nån som sa. Det är ett beprövat sätt att avfärda något utan att säga det rakt ut. Men jag tänkte inte ge mig direkt utan kolla upp lite själv vilka alternativ det finns och vad det skulle kosta. Så får vi se om någon vill tänka mer på det. 

Inga kommentarer: