måndag, mars 17, 2008

Storleken har betydelse?

Idag lyckades jag för en gångs skull komma på en kul (enligt mig iaf) kommentar medan det fortfarande var relevant att säga det. Normalt sett kommer man alltid på allt kul när det är för sent.

Det var en chef som var ner där jag sitter för att prata med "it-ansvarig" om dator till en nyanställd. De diskuterade då vilken modell hon skulle ha.

Chefen sa:
"Jag frågade om hon ville ha stor eller liten"

Jag (som lyssnade fast jag inte borde" sa då:
"Har du hittills varit med om någon tjej som svarat liten på en sån fråga?"

Chefen förstod först inte storheten i mitt skämt utan undrade först vad jag menade men sen gick det upp för honom hur fantastiskt vitsig jag varit.

Själv blev jag så nöjd över min insats att jag direkt kände jag måste berätta för alla läsare om det. De få gånger man har en så här ljus stund måste man berätta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Rille *klapp klapp klapp*