tisdag, maj 06, 2008

Se sisådär dag

Gårdagen var inte en av mina bästa dagar på jobbet och det kändes i luften att idag inte skulle bli så mycket bättre. Strulet från igår levde kvar och tillsammans med lite andra småproblem fick jag ägna större delen av dagen åt att försöka lösa dem. Jag tycker det gick rätt bra och imorgon borde inga större problem kunna dyka upp men man ska aldrig säga aldrig...

Dagens intressantaste händelse var helt otippat ett möte jag vad mer på. Jag och några kollegor kom till mötet för att diskutera ett eventuellt nytt projekt och trodde det skulle vara givande och lättsamt men det blev allt annat. Två av de övriga inbjudna rök ihop och bland annat följande hördes:
"Nu sitter du och raljerar"
"Vi har väl yttrandefrihet?"
En klar stämningssänkare och efteråt kändes det inte direkt som mötet gav det vi kom dit för. 

Dagens roligaste händelse var att jag lyckades redigera ett Excel-makro så det fungerade igen efter uppgraderingen. Det var roligt för jag har aldrig hållt på med makron tidigare så att jag kunde lösa det själv bara genom att titta på "koden" tyckte jag var roligt. Är helnöjd med mig själv. När jag började rota i det tyckte jag det kändes hopplöst men så började det lösa sig och då blev jag besatt av att bli klar med det. Jag kunde inte sluta utan fortsatte tills det var klart. Med åtminstonde en framgång i ryggen tänker jag sova gott nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk vad livet kan variera under en och samma dag. Tur att det finns dom som är bra på data när man själv inte klarar av något. Bra att veta var hjälpen går att hämta./ Okunskapen på data