söndag, maj 18, 2008

Filmtajm

I helgen har jag sett två filmer jag funderat på att se ett tag. Den ena var Untraceable som handlade om nån snubbe som mördade folk via en websida. Det hela gick ut på att ju fler som besökte sidan desto snabbare dog offren. Och eftersom ryktet om sidan spreds snabbt dog offren snabbare och snabbare. Den verkade ruggigt spännande i trailern men den var "sådär" spännande. 

Den andra filmen såg jag faktiskt idag på morgonen. Det var Cloverfield som utspelar sig i New York som blir attakerad av något konstigt monster. Det ska se ut som filmen är inspelad genom en vanlig handhållen filmkamera, lite som Blairwitch Project, och man får följa ett gäng personer när de försöker fly från montret. Jag gillade filmen men slutet lämnade en del att önska. Jag gillar att få förklarat hela historien men nu lämnades en hel del åt fantasin om man säger så...

Inga kommentarer: