måndag, december 24, 2007

Julafton

Nu är julafton snart över och som vanligt är man väldigt mätt och belåten. Denna gång var jag lite smart och åt bara det godaste och höll mig borta från det jag plikttroget brukar äta men kanske inte är så förtjust. Det betyder att jag åt köttbullar, prinskorv, Jansons frestelse, revbensspjäll (otroligt goda) och ägghalvor men hoppade över laxen och sillen.

I samband med maten lyckades jag få i mig nästan en halv kvarting snaps. Det la sig som bomull i hjärnan och gjorde att barnskriken liksom inte märktes så mycket. Riktigt bra knep men förmodligen inte hållbart i längden.

I julklappsväg fick jag världens bästa film, Simpsons the movie, och ett presentkort på H&M. Det enda dåliga var att man av någon anledning valt att dubba filmen till svenska. Eftersom det finns lagar mot barnaga och fortkörning kan man tycka det skulle finnas lagar mot en så grov hädelse som att dubba Simpsons till något språk. Nu finns det såklart engelska på skivan jag fick men bara det faktum att någon dubbat gör att man tappar all tro på mänskligheten.

Sist har vi lite bilder från kvällen tillställning som ni hittar här.

Inga kommentarer: