onsdag, december 26, 2007

Dags för nästa matskandal?

Just nu är jag så arg så jag knappt kan sitta ner. Ni kan inte ana vilka hemskheter jag blivit utsatt för idag. Idag köpte jag en förpackning röda druvor och när jag kommer hem ser jag att förpackningen är ommärkt. Ja det sitter en etikett ovan på en annan och innehållet skiljer sig åt. Visst är det hemskt?

På den översta etiketten står ursprungsland Sydafrika.


Kollar man på den undre etiketten står ursprungsland Namibia.


Nu när jag är så upprörd funderar jag på att ringa varenda kvällstidning och skvallra. Det har länge varit min dröm att få stå och posera i Aftonslasket som killen på bilden under som hittade en ommärkt fläskfilé. När man väl kommit så långt finns inte längre något att sträva mot. Så stort är det att få avslöja en sån här skandal.

Inga kommentarer: