söndag, december 09, 2007

Vad har vi här då?



Jag tror bilden ovan inte behöver någon förklaring. En del av er har säkert listat ut det för länge sen men det mest fascinerande med det hela känner ni inte till. Det är att beräknad födsel skiljer sig 3 dagar mot sist! Förra gången var det beräknat till 1/5 och denna gång är det beräknat till 28/4. Hur sjukt är inte det?

Med tanke på utgången senast hade vi inte velat berätta alls förrän typ dagen efter förlossningen men det börjar bli svårt för Johanna att dölja vad som är på gång.

För alla som undrar hur det känns kan jag berätta att det är ett skönt tillstånd av konstant oro och ångest alla dygnets vakna timmar (samt ibland även i sömnen) så det är tur att man har mycket på jobbet så man ibland tvingas tänka på annat. Minsta lilla avvikelse får man hjärtattack av och slappna av på riktigt kan jag inte minnas när jag senast gjorde.

Självklart hoppas man det ska gå bättre denna gång men det är verkligen inte frågan om att ta ut något i förskott. Förra gången började man läsa på och planera lite i förväg men denna gång har vi än så länge inte gjort någonting alls. Det lär heller inte ske mycket på 3-4 månader heller som det känns nu.

Om allt går som det ska återstår bara ca 140 plågsamma dagar fram till nedkomst...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer att hålla tummarna för er. Tänk inga negativa tankar. Säkert kommer ni att bli än mer omhändertagna.
Kram på er båda./BA

Anonym sa...

Va kul, nu har alla killkusinerna tittat på bebisen. Vi håller alla 14 tummarna och tänker varje sekund på er.Jag har anat detta sen i september så jag är inte så förvånad.
Kramar // Fam Nore

Anonym sa...

Äntligen officiellt!

Kul! Tror minsann det ser ut som en ny LFC-supporter! ;)

/R

Anonym sa...

Härligt! Håller tummarna!

/Mr Arsenal

Anonym sa...

Oj, vad vi är glada för er skull!!!
släkten i Sundsvall