fredag, december 21, 2007

1000- Wiiiiiiii!


Jag lovade ju att fira inlägg 1000 rejält och det löftet infriar jag nu. Vi har tidigare pratat om att köpa ett Nintendo Wii och nu är en så viktig milstolpe passerats var det rätt läge.

För er som inte vet vad ett Wii är så kan jag berätta att det är ett tv-spel med lite nytt upplägg. Man använder fortfarande handkontroller men inte som till andra tv-spel. Här använder man istället handkontrollen anpassat till vad man gör. Spelar man t ex bowling ska man hålla handkontrollen och svinga med armen som om man hållit i ett klot. Man ska dock inte släppa handkontrollen och kasta den framåt om nu nån trodde det. Svingar man lite snett med armen kommer även klotet på tv-n gå snett. På liknande sätt funkar det med tennis och golf. Det är alltså ett mer interaktivt sätt att spela på. Alla som provat detta tycker det är jättekul och det är faktiskt det bäst säljande tv-spelet just nu.

Det stora problemet som jag ser är att jag är en otäckt dålig förlorare. Man kan spela ensam men det är i första hand ett sällskapsspel Vi får helt enkelt se hur det går. Förmodligen utbryter väl fullt slagsmål men jag ska försöka behärska mig.

Tyvärr är jag för trött för att packa och prova ikväll men det ska bli gjort imorgon. Då kommer jag med ett uttlåtande (under förutsättning att jag vann förstås)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt!

Välkommen till Wii-familjen!

//R

Anonym sa...

Tro nu inte att ni slipper undan Buzz och Singstar bara för det! / J