torsdag, december 27, 2007

Facebook-humor

Det kanske låter som jag har något emot Facebook men så är det inte. Det handlar mer om att jag inte riktigt förstått konceptet men nu när jag börjar greppa det tycker jag verkar rätt intressant. Det som är särskilt intressant är att man på Facebook väldigt enkelt (relativt enkelt iaf) kan hitta personer man tidigare känt men kanske inte haft kontakt med ett tag. Istället kanske någon jag har kontakt med idag har kontakt med dem och på den vägen kan jag hitta dem. Låter det rörigt? Jag det tycker jag också när jag läser vad jag just skrev men jag ska försöka förklara.

Säg att jag är kompis med min syster på Facebook. Hon i sin tur är kompis med någon från hennes gamla klass. Den kompisen är sen kompis med sitt syskon som jag gick i samma klass med på gymnasiet. I Facebook hänger alla dessa ihop på ett sinnrikt sätt så utan att jag behöver anstränga mig så mycket kan jag denna hitta massa gamla bekanta. Och ju mer bekanta jag hittar och blir kompis med desto fler andra kan jag hitta.

Slutligen tycker jag alla ska titta på filmen nedan. Alla kan kanske inte se den på jobbet eftersom den finns på Youtube men då får ni se den hemma istället. Den skojar på ett skönt sätt med Facebook. Eller som Aftonslasket skulle ha skrivit: "Youtube hånar Facebook".

Inga kommentarer: