onsdag, februari 06, 2008

Finns det spöken?

Johanna sitter och kollar på tv-serien Det okända som handlar om medier som springer runt och har kontakt med andar och sånt. Själv är jag väldigt skeptisk mot sånt men när vi var på Akademiska sjukhuset i Uppsala så var vi med om en grej som faktiskt var lite lustig. Tror inte jag skrivit om det på bloggen tidigare faktiskt. 

Det hela skedde första natten vi sov där. Jag minns inte vad klockan var men någon gång under natten vaknade vi av att en barnmorska kom in i rummet eftersom någon tryckt på larmet. Både jag och Johanna sov när hon kom in så ingen av oss hade tryckt på någon larmknapp. Det kändes heller inte som någon av oss kunnat komma åt en knapp i sömnen för   man var tvungen att sträcka sig en bit för att nå en. En larmknapp satt på en dosa ovanför sängen och en annan på sängbordet som stod en bit ifrån sängen. Vi frågade någon i personalen lite senare om det spökade där men hon bara skrattade. 

Så hur larmet kunde gå är fortfarande ett mysterium för oss...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är klart det finns spöken!!
Har några på jobbet, Parkgården i Tillberga, var med om en grej i helgen när jag jobbade. Såg en man stå i vardagsrummet i en lägenhet när jag tittade i spegeln och när jag vände mig om var det ingen i lägenheten. Det du !!
Mvh / Carro

Anonym sa...

Klart det finns spöken. En hel del av dom kan man se på BMB en vanlig fredagkväll.

/Spökjagarn