måndag, februari 11, 2008

Dagens goda gärning

Idag var jag ut på ett litet ärende på förmiddagen och när jag skulle tillbaka till jobbet åkte jag buss. Jag tog buss 11 och gick av ungefär vid Statoil på Hammarbyvägen för att sen gå resten av vägen till jobbet. När jag gått några meter såg jag att det låg en gubbe på marken nedanför cykelbanan. Först trodde jag det var ett fyllo eller en uteliggare och jag visste inte riktigt om jag skulle fråga hur det var med honom för en del fyllon brukar vara lite oberäkneliga. Men jag frågade i alla fall och det visade sig att han hade tänkt gena, halkade i slänten och kunde nu inte komma upp. Han hade skrapat sig på näsan och blödde lite näsblod men var i övrigt oskadd och ville inte ha ambulans för han bodde bara en bit därifrån. Jag hjälpte honom att ställa sig och så tackade han för hjälpen och gick hemåt. Han kunde gå bra så han kom nog hem utan problem.

Det var dagens goda gärning för mig! Får se om man behöver gripa in något imorgon?

Inga kommentarer: