måndag, juli 30, 2007

Storleken har betydelse

När man handlar kläder har verkligen storleken betydelse. Vi var nere på stan idag för att handla lite kläder till mig. Det började bra på Dressman. Hittade en tröja i storlek medium som passade riktigt bra. Sen när vi gick vidare började mardrömmen. Inne på MQ skulle jag köpa en kortärmad skjorta och provade först storlek medium. Den gick nätt och jämt att knäppa igen. Ok, bara att bita ihop och ta large. Men inte ens large var lagom. Lite lagom knäckt provade jag XL som satt som den skulle.

Nog för att man inte är direkt trådsmal men skillnaderna mellan olika butiker i storlekar är ju löjlig. Jag har en tröja jag köpte på Kappahl förra året som är storlek small som inte är för liten. Detta är ytterligare en anledning till att jag inte köper kläder på nätet. Inte ens om man tar sin normala storlek vet man ju om plagget kommer passa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart du skall köpa kläder på nätet.
Vågar man inget så vinner man inget heller.
Och det är ju ändå bara pengar i slutändan.......

/AMEX