torsdag, juli 19, 2007

Hallelujah-stund och 1 dag kvar!

Nu återstår bara 1 arbetsdag tills jag får semester! 1 enda dag! Det ska bli så himla skönt att vara långledig. Särskilt som hösten och vintern lär blir rätt körig med nytt projekt på jobbet. Men det ska bara bli roligt. Riktigt riktigt roligt.

Vad gäller semesterplanserna så åker vi till Danmark redan på lördag. Efter det finns inte så mycket planerat men vi kommer åka till Dalarna någon gång. Sen får vi se vad vi hittar på. Beror ju lite på vädret men nåt ska man kunna hitta. Det är inte helt fel att bara vara hemma och slappa också!

Sen måste jag berätta lite om min hallelujah-stund jag hade på jobbet idag gällande vårt affärssystem SAP R/3. Det var en av R/3-konsulterna på Capgemini som hittat en lösning på ett problem jag tagit upp med dem. Problemet har vi haft i över 5 år men då sades det att det var så här systemet fungerar och det gick inte ändra på. Nyligen lessnade på det hela och undrade om inte något hänt på 5 år och det visade det sig att det hade! I eftermiddags strax före jag skulle gå hem fick jag vet att det var löst så jag blev såklart tvungen att testa. Och gud vad glad jag blev- det fungerade tokbra! För tillfället är jag nästan i extas över de möjligheter denna ändring öppnar! Nästan så det är synd att gå på semester. Å andra sidan har jag nu något att se fram emot när jag kommer tillbaka efter semestern.

Vad var det som ändrades då undrar säkert någon. Jo att det nu går att ändra distributionsvillkoret i leveransen. Det är hur stort som helst!

Ibland lönar det sig att vara långsint.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha en riktigt skön semester! Och hör av dig när du kommer hem från Danmark.
/P