söndag, januari 04, 2009

Stora framsteg

Jag kan stolt meddela att det under fredag och lördag gjorts stora framsteg i köket! Tack var det gedigna urarbetet har det i princip gått som en en dans att sätta upp skåpen. Vi har nu fått upp de flesta vägg och bänkskåp på väggen och man kan börja föreställa sig hur slutresultatet kommer bli.




Ett litet problem har dock dykt upp och det gäller elen. Jag har 230V 1 fas med en 20A säkring att ansluta häll och ugn till. Problemet är bara att alla hällar jag kan hitta ska anslutas till en 25A säkring vilket jag ju inte har. Sen var planen att också ha en diskmaskin. En sån ska kopplas in på en 10A säkring vilket jag har i köket men det är samma som kylen är kopplad till. Förmodligen är det inga problem med mer än att man försöker köra allt på max samtidigt men elektrikerna verkar inte så villiga att koppla in på annat än sakerna är specade för. Koppla in själv är inte direkt ett alternativ så vi får se hur jag löser detta. Tips emottages gärna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skippa diskmaskinen. Så mycket disk blir det väl inte utan att du orkar göra det för hand./ Handdiskaren.