söndag, januari 18, 2009

Nu är det nära

Efter ännu en framgångsrik dag kan jag nu äntligen börja se målsnöret och det känns obeskrivligt bra. Så bra att jag firade med att byta sängkläder idag så då att det verkligen känns bra.

Så vad gjorde vi då idag? Ja vi satte fast diskhon i ena bänkskivan och sen satte vi fast bänkskivorna. Givetvis var inget rakt denna dag heller så vi fick lov att hyvla och fixa för att ena bänkskivan inte skulle sticka upp flera millimeter över den andra. Alltid lite frustrerande men vi löste även dessa bekymmer utan alltför mycket tappat tålamod.

När bänkskivorna var på plats kunde vi sätta i lådorna i bänkskåpen och med dem på plats ser det nu så här bra ut! Jag är riktigt riktigt nöjd!



Nästa steg nu blir att ansluta vatten och avlopp. Sen kan jag leva som vanligt igen och laga mat! Vatten och avlopp är prio 1 nästa vecka.

Efter vattnet är klart ska vi förbereda för kakling genom att sätta upp gipsskivor på väggen som kaklet sen ska upp på. Kanske blir det lite socklar och belysning uppsatt också. Vi får se vad vi hinner. Får jag bara vattnet klart i köket är jag nöjd för det betyder matlagning!

1 kommentar:

Anonym sa...

När ditt kök snart är klart kan du komma och fortsätta i vårt nu när du har vanan inne./Renoveraren