tisdag, januari 20, 2009

Göra vatten till vin...

är det nog bara Jesus som klarar men nu har jag äntligen vatten i köket! Detta känns hur stort som helst! Pappa åkte hem till mig efter jobbet och anslöt kranen och sen anslöt vi avloppet när jag kom hem. Jag är verkligen lyckligt lottad att ha en pappa som kan sånt här och ställer upp.



Nu när vattnet är på plats ska jag börja bära ner kökssaker från vindsförrådet och ställa in i skåpen och efter det ska börja leva lite mer normalt igen. Ser framför allt emot att kunna laga riktigt mat och inte längre behöva diska i duschen. Måste också en vända till Ikea för att köpa lite inredning till lådorna att ha bestick och sånt i.

Som avslut på detta inlägg tänkte jag pricka av vad som är klart från listan jag skrev för några dagar sen. Som ni ser har det hänt en hel del!

Klart- Inreda klart högskåpet
Klart- Ansluta spis
Klart- Montera spisfläkt
- Montera socklar
- Montera belysning
- Montera dekorlist under väggskåpen
Klart- Såga ut hål i bänksskivan för diskho
- Olja in bänkskivan
Klart- Sätta fast bänkskivan
Klart- Montera diskhon
Klart- Ansluta vattenlås och avlopsslang till diskhon
Klart- Montera kran
Klart- Montera dörrar på bänkskåpen
Klart- Montera handtag på dörrarna
- Sätta fast gipsskivor på väggen som underlag för kaklet
- Kakla
- Bygga igen hålrummet mellan väggen och högskåpet
- Montera list mellan väggskåp och tak för att täcka hålrummet där
- Förmodligen något mer...

Inga kommentarer: