lördag, juni 28, 2008

Det kommer kosta att ligga på topp...


Nu måste även jag uppmärksamma prissättningen av iPhone när den kommer till Sverige. Telia som är den operatör som kommer sälja iPhone släppte priserna i torsdags och man kan direkt konstatera att inte kommer bli billigt... Jag vill inte binda mig alltför länge och dessutom ha den som rymmer 16GB och då drar det snabbt iväg. Ni kan själv se nedan hur "billigt" det "billigaste" alternativet blir.

Pris för telefonen: 3295kr
Pris för abonnemanget: 299kr*18 mån= 5382kr
Totalt efter 18 månader: 8677kr

Då ingår i och för sig fri tillgång till Telias trådlösa nätverk Homerun som man kan använda att surfa med istället för att surfa via telenätet men det blir ändå en del pengar. Mitt hopp står nu till att den kommer gå att köpa utan abonnemang. Själva telefonen blir förstås dyrare men hellre det än hög kostnad varje månad. Till saken hör också att jag helst vill använda jobbabonnemanget i iPhonen och därmed komma undan fast månadskostnad helt.

Men som Petter brukar säga: Det är ju bara pengar!

Inga kommentarer: