tisdag, september 25, 2007

Årsmötet- recensionen

Först och främst vill jag korrigera mig själv och meddela att det var ett årsmöte jag var på idag och inte ett styrelsemöte. Till årsmötet får vem som helst i föreningen komma och man går igenom hur året varit och om det är några nya frågor.  

Så hur var då årsmötet undrar ni nu nyfiket. Jo det var rätt händelselöst kan jag meddela. Vi gick igenom massa siffror om årets resultat och så valdes nya styrelsen. Och det blev inte riktigt som planerat. På telefon fick jag veta att jag skulle bli ledamot i styrelsen men nu hade tydligen tanten ändrat till suppleant. Det betyder i princip att man ska sitta med på alla möten men inte har något att säga till om (dvs man har ingen röst). Delta utan att kunna påverka är inte direkt min grej. Känns inte som väl spenderad tid. Tantens motivering var att jag låtit osäker (vilket inte alls stämmer) så hon tyckte det var bäst att börja med suppleant. Egentligen är det väl sak samma men man kan väl ringa och meddela att något ändras så man kan ta ställning om man tycker det är ok?! Det var inte direkt läge att ta en diskussion på mötet så därför tänker jag ringa henne imorgon. Egentligen borde man hoppa av i rent missnöje men lite nyfiken är man ändå att vara med. 

I övrigt var det inte så mycket som hände. Första styrelsemötet är redan imorgon så vi får se vad som kommer upp då. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att det är jättebra med nytt blod in i styrelsen även om det gäller att du bara är "biträdnde" i styrelsen. Håll fast i din roll så kommer du att kunna vara med och påverka i din bostadsrätt./BA