måndag, augusti 06, 2007

Misslyckad mat

Ni känner säkert alla till uttrycket "det kan även hända den bästa". Tydligen stämmer det för idag hade jag ett matmässigt misslyckande. Var på affären för att handla till maten och tänkte laga nåt med kyckling. Behövde grillad kyckling i någon form och letade i frysdisken. Hittade då Chicken Kebab och med resonemanget- Kyckling= gott, kebab= gott- tänkte jag att de två tillsammans kan ju inte vara dåligt. Köpte en förpackning och åkte hem glatt hemåt.

När jag sen skulle laga till kycklingen fick jag till min fasa se att det var såna där bitar med malt kycklingkött och inte fina bitar med grillad kyckling. Fy för den lede alltså. Egentligen är det inget direkt fel på dem men jag som förväntat mig något helt annat känner mig nu riktigt besviken. Straffet består i att jag får äta upp dem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Try again!

/Jamie