torsdag, maj 10, 2007

Nu åker hästen!

Idag var vår lilla bil på service. Det blev inte billigt. Först var det storservice som gick på en sispådär 4500kr vilket väl får anses normalt. Kan ändå inte tänka mig att det går att göra något vettigare för de pengarna. Sen börjar det roliga. Givetvis hittade de en massa saker som var slitna och borde bytas. Eller vad sägs om:

- Bromsbelägg och skivor fram. 2500kr
- Drivaxeldamask vänster fram trasig. 1800kr
- Bromsbelägg bak. 1300kr.
- Bromsljuslampor vänster bak. Ev kabelbrott. ?kr
Summa: 5600kr

Som hittat om jag får säga det själv. Bara att boka tid och öppna plånboken. Men som vi brukar säga- det är ju bara pengar!

På tal om pengar. Jag har tänkt ut ett par sätt att finansiera reparationerna. En del är jobbiga och innefattar arbete. Men så finns det enkel och smärtfri variant. Hästen ! Det är ju ändå dit bilen går mest. Vattentät lösning helt enkelt. Jag går ut i köket och vässar knivarna direkt!

Förresten, mest imponerande var dock att de mätt mönsterdjupet på reservdäcket till 4 mm. Det är imponerande för vi har inte ens ett reservdäck!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kostar att köra tysk lyx!!!

=)

//VW

Anonym sa...

Jag tycker synd om er. Bilar kostar bara pengar, är inte precis något bra investeringsobjekt. Men av olika anledningar behöver man bil./BA