tisdag, maj 15, 2007

Avslut

Förra veckan fick vi äntligen de sista provresultaten. Ungefär som väntat visade proverna ingenting alls om vad orsakade att Gosse inte klarade sig. Det är väl på sätt och vis skönt eftersom det betyder att ingenting var fel med oss eller att vi gjort något fel.

Idag fick vi även reda på att Gosse nu urnsatts på Hovdestalund. Trots att vi valde anonymt omhändertagande lyckades jag få reda att han verkligen urnsatts nu. Det känns tryggt att veta att det är gjort för dels känns hela saken mer avslutad och dels känns det bättre att besöka Hovdestalund och veta att han finns där.

Vad gäller just omhändertagandet så skulle jag så här i efterhand valt att sköta det själv isf att välja det anonyma. Just när man ska göra valet kände vi bara att vi ville det skulle vara över och inte behöva tänka på saker som begravning. Nu så här efteråt har jag insett att det känts bra att ta hand om det själv. Det är inget som grämer mig särskilt mycket nu men hade jag fått välja om hade valet blivit ett annat.