onsdag, oktober 04, 2006

Dag 6: Strejk, bad och mat

Jahaja, då var ännu en dag snart slut och man är allt närmre att få komma hem till sin familj. Klockan är nu ca 22:30 och jag ska packa ihop mina saker och sova strax.

Denna dag har varit allt annat än stressig. Eftersom det var strejk idag var det inte lämpligt att lämna hotellet. På förmiddagen badade jag i poolen och solade lite. Trots den korta stunden var det ändå för länge. Är röd på armar och överkropp så här går det snabbt att få sig en solbränna. Efter det åt vi lunch här på hotellet. Och vilken lunch det var sen då! Det var buffé med massa olika indiska rätter. Så himla gott. Bäst av allt var efterrätterna. De har ni redan sett så ni förstår nog vad jag menar. Det var glass, bakelser, chokladsås, pajer och annat supergott. Jag åt på tok för mycket känner jag. Men det var det värt.

Hur märkte vi av strejken då? Ja inte mycket alls egentligen. Hotellet var igång i stort sett precis som vanligt. Vad man märkte var att mycket belysning i hotellet var avstängd. I rummen var det som vanligt men i lobbyn och på en del andra gemensamma utrymmen var belysningen av. Om det var för att ransonera ström vet jag inte. En annan sak man kunde märka var att det knappt var några bilar ute. Normalt sett är det ett aldrig sinande band av bilar som åker förbi men nu var det tomt på vägen ibland och man hörde knappt några tutningar. Strejken varade mellan 6-18 så nu verkar allt vara som vanligt igen. Trafiken är tät och det tutas hela tiden. Om det var några våldsamheter kan jag inte svara på för de flesta tv-kanaler var avstängda idag. Tydligen hade kabeltv-operatörerna också strejk så de stängde man ner sändningarna. Grindarna in till hotellet var låsta och bevakade av vakt men absolut inget har hänt här. Får se om de visar nåt på tv senare idag.

Efter att ha slafsat i oss lunchen jobbade vi faktiskt en stund. Vi sammanställde mötesanteckningar och förberedde inför morgondagen. Det var skönt att få saker gjorda och dessutom gick tiden.

Efter vi var klara med arbetsdelen var det dags för middag. Eftersom lunchen var både sen och "bastant" var då inte jag särskilt hungrig. Det blev en liten liten varmrätt och sen en cheesecake till efterätt. Till det sänkte jag 3 glas vin för att kunna somna så snabbt det bara är möjligt.

Imorgon blir det upp tidigt och ut till ABB. Vi ska avhandla de sista punkterna och sen summera. Dessutom ska vi hinna med ett besök i lagret och se deras produktion av småkontaktorer A9 till A40. Sen på eftermiddagen/kvällen åker vi till hotellet och äter middag. Efter det har vi några timmar att döda innan vi åker till flygplatsen för att åka hem!! Klockan 01.20 lokal tid (21.50 svensk tid) går planet härifrån på fredag morgon. Ungefär när DHL-festarna kommit igång på allvar alltså. Vi kommer ringa till er innan vi är i luften. Det är ett som är säkert...

Om det är nån som tycker att jag ser mer plufsig ut än vanligt på bilderna måste jag tyvärr meddela att det stämmer. Nog för att kameran kan lägga på ett par kilo men i detta fall är det allt mat jag ätit. Det är hemskt att inse men eftersom man ätit i princip hur mycket som helst och knappt rört sig måste det såklart sätta sig nånstans. Det blir till att cykla extra mycket när man kommer hem.

Idag är det bara 2 dagar tills jag får komma hem....som jag längtar.

(På översta bilden är min kompis som jag vill adoptera)

 
  Posted by Picasa

Inga kommentarer: