måndag, oktober 02, 2006

Dag 4: Shopping och mat

Ännu en dag här i Indien är snart till ända. Klockan är strax 24 och det är dags att sova.

Som jag skrev tidigare var det skönt med sovmorgon idag. Lunch åt vi på hotellet och precis som tidigare var det suveränt gott. Efter lunchen kom chauffören och tog oss på lite shopping. Det var lika jobbigt att gå i affär även denna gång med alla efterhängsna expediter som inte tar ett nej för ett nej. Hittade iaf några saker jag gillade. Att pruta har börjat gå lite lättare nu även om man är rookie jämfört med Åsa. Men lite lyckades man med vilket kändes bra.

Efter shoppingen bar det iväg tillbaka till hotellet. Så mycket jobb blev det inte gjort idag eftersom det inte är helt enkelt att planera här nere. Senare på kvällen gick vi och åt på Windsor Manor som jag nämnde igår. Maten där var inte helt otippat bra den också men vi har faktiskt ätit bättre under tiden vi varit här. Dyrt var det också med indiska mått mätt. Förrätt och varmrätt med vatten att dricka till gick på nästan 200kr. Låter kanske inte dyrt men jämfört med t ex lunchen vi åt igår var det dyrt. Lunchen igår kostade strax över 10kr (!) och var supergod. En liten jobbig sak idag var att de inte serverade alkohol någonstans idag för att hedra något. Riktigt vad är jag inte säker på men det verkade ha med Ghandi att göra. Lite trist med bara vatten till maten men man får ta igen det nån annan dag.

Resten av tiden här blir det mer jobba. Imorgon ska vi träffa Bax och få se ABB-s lager vilket blir intressant. Onsdagen är mer osäker eftersom det ska vara strejk då men vi ska försöka träffas då också. Tyvärr går det inte att planerna så långt i förväg här för förutsättningarna ändras ett par ggr varje dag. På torsdag blir det iaf mer möten på ABB-området med produktchefer mm.

Idag är det bara 4 dagar till jag får komma hem till min gravida sambo.
  Posted by Picasa

Inga kommentarer: