lördag, december 16, 2006

Julpub


Ja då var årets julpub på jobbet avklarad. Om jag får säga det själv var det riktigt kul. Maten var riktigt god! Framför allt tyckte jag Jansons frestelsen var suverän! Synd bara att köttbullarna tog slut så fort...

En sak jag funderat på idag är hur många personer man delat vinglas med. Jag hade mitt stående i baren och varje gång jag skulle dricka ur det var det borta men det stod ett annat halvfullt på ett annat ställe. Så då blev det att dricka ur det. Man mår nog bäst av att inte veta hur många olika personers slattar man drack upp.

Det bjöds inte på några större överraskningar eller skandaler vad jag vet. Tvärtom följde den tidigare års julpubar:
1. Man drack mer än man borde gjort. Dock blev det ändå inte så illa för man hann inte dricka så mycket när man jobbade i baren.
2. Man tog mer bilder än man borde. Fast även här gjorde arbetet i baren att det blev färre än vad det skulle kunna blivit. Får se om jag orkar lägga upp några bilder här sen.

Jag som nästan slutat drick Coca Cola tog av någon outgrundlig anledning med mig tolv burkar hem... Det kändes jättevettigt igår kväll men idag är jag inte lika övertygad.

Självförtroendet fick sig en knäck igår också. Jag dansade med Jennie och mitt i en dans sa hon ungefär så här:
Det kanske är bra nu
Om det berodde på min avsaknad på taktkänsla eller att jag höll konstigt eller kanske både och vet jag inte men det har tvingat mig att totalt omvärdera min syn på hur bra jag dansar :)

En sak som är säker till nästa år är att jag INTE går upp på scen och pratar. Dels gjorde inte direkt Börje vad han skulle och sen är det ju inte knappt någon som lyssnar. Nej fy vad jobbigt det var. Tur att det finns alkohol i såna situationer...

Slutligen vill jag bara bekräfta att Burger King har mycket bra dagen efter mat! Efter att ha klämt i sig ett Whopper meal blev man människa igen!

Inga kommentarer: