måndag, november 13, 2006

Dagens skämt (kommer dock ej upprepas dagligen)

Den Irakiske ambassadören i FN hade just avslutat sitt tal, och gick ut i lobbyn där han mötte president George Bush. De hälsar och skakar hand, och medan de går vidare så säger Irakiern;
”Jag har bara en enda fråga om vad jag upplevt i USA under min tid här.”

Bush svarar; ”Ers excellens, jag gör givetvis allt jag kan för att
hjälpa dig.”

Irakiern närmar sig Bush och viskar; ”Min son tittar alltid på TV-showen
Star Trek, och i den finns både ryssar, svarta, asiater... ja till och med utomjordingar. Men aldrig några araber. Min son är mycket upprörd, och kan inte förstå varför det inte finns med några araber i Star Trek.

President Bush ler, lutar sig lite närmare Irakiern och viskar tillbaka...

”Det är för att Star Trek utspelar sig i framtiden...”

Inga kommentarer: